sam marley..

sam marley..

Sunday 4 September 2011

dunia..

assalamualaikum pembuka bicara...macam2 hal la yang jadi kat diri aku lepas aku masuk ke dalam campus ni...banyak perkara yang aku langsung tak pernah bayangkan akan jadi dalam hidup aku,tapi jadi jugak..kadang2 aku rasa bertuah hidup dalam dunia ni..tapi kadang2 aku rasa macam aku ni dah terlalu tension dalam hidup ni...aku rasa,tahun ni la tahun yang paling bermakna dalam diri aku dan dalam hidup aku...macam2 pengalaman yang aku dapat..aku dapat kenal siapa diri aku,aku kenal erti kesabaran,aku kenal erti berusaha...tapi bagi aku,semua tu masih belum cukup lagi...aku masih mentah dalam semua ni..kadang2 aku lemah...tapi aku cuba untuk bertahan...aku berterima kasih sangat2 untuk semua yang aku dapat sekarang...yang paling penting sekali,aku belajar macamana untuk jadi diri aku..hidup ni terlalu singkat sebenarnya...macam sekarang,tanpa aku sedari,aku dah sampai ke satu tahap yang aku langsung tak pernah fikir akan aku lalui..aku masuk college ni pun tanpa aku fikirkan...kalau nak cerita pasal relationship,aku rasa aku kadang2 dah fedup dengan semua tu,tapi aku rasa sepi takde orang yang jaga aku,takde perempuan yang sayang aku...semua tu diluar dugaan aku...macam2 jenis perempuan aku jumpa...macam2 ragam aku jumpa...tapi sampai sekarang aku tak boleh jumpa lagi perempuan idaman aku..buat masa ni aku rasa aku masih lagi terlalu awal dengan semua tu..bak kata orang,aku masih terlalu mentah..tapi aku akan cuba terus berdikari untuk meneruskan hidup kau...aku yakin aku akan berjaya satu masa nanti...susah jugak nak jadi manusia ni kan..macam2 hal yang mesti kita hadapi..macam2 ragam orang yang aku jumpa..semuanya berlainan....ada yang jujur,ada yang macam manusia bertopengkan syaitan,ada yang jadi tukang kikis,ada yang dendam tak sudah..semua tu aku dah tengok,tapi aku tau apa yang jadi kat aku ni sebenarnya jujur,tapi bukan jodoh dan takdir telah menentukan semua tu..aku pasrah jela...apa boleh buat...jodoh pertemuan semua ditangan tuhan...kalau ada jodoh tak kemana...biarla semua tu masa yang menentukan,yang penting bagi aku sekarang,aku nak jadi orang yangberjaya,yang punya masa depan yang cerah..tu jela yang aku nak...amin...

No comments:

Post a Comment